Äpplet faller inte långt från trädet


Tänkte faktiskt tillägna detta inlägg till min mamma. Brukar inte ge min mamma så mycket "beröm" men idag kände jag att det va dax.

Satt och pratade lite med en rumskompis, Melina. Hon är en 21åring från stockholm och har varit här i Norge och jobbat 1 år nu. Vi började snacka om de Svenska sammhället, invandrar politik, psykologi och händelser vi varit med om i livet. Tankar, känslor och minnen blandat med diskussion i flera timmar över 2 glas rose vin. Det är alltid lika gött att hitta folk som man kan diskutera med och försöker acceptera och förstå den andra personens tycke och syn på saker och ting. Inte är så inprintad på sin egen sak utan är öppen för andras perspektiv på saker. Sen behöver ju de inte betyda att man behöver tycka som den andra personen. Men hela kvällen slutade med att hon sa: Maria vi tycker du är en skön lirare, gött å diskutera med. Och jag tycker själv att jag är ganska öppen sinnad, lugn och kan förstå rätt mycket när det gäller psykologi och förorts liv och folk. Och jag vill tacka min mamma för det för hon är en sådan människa som är trygg i sig själv, har sina åsikter men är öppensinnad och kan lysna och förstå folk även om hon inte alltid håller med. Och det har jag tatt efter av henne. Man säger alltid att man aldrig vill bli som ens morsa men jag är faktiskt ganska glad att jag är rätt lik min mamma. Sen fins det ju alltid sidor som man skulle vilja slippa haha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0