I don't wanna be Anything other than what I've been trying to be lately.



Jag har bott i en förort till Göteborg som kallas Tynnered i hela mitt liv. Och där med har jag växt upp och levt med blattar i hela mitt liv. Vi var 8 svenskar av 25 i min klass i högstadiet för att ge ett exempel. Detta har ju självklart format mig till den jag är idag. Jag kan umgås och förstå de flesta sorterna här i förorten. Jag har även umgåts med folk som är yngre än mig men även umgåtts mycket med äldre och även detta har ju också påverkat och format mig till den jag är idag. Folk har alltid påpekat dessa saker, vissa tycker att det är intressant och fascinerande, andra tycker att det är konstigt och kan inte begripa hur jag tänker. Och för mig får folk tycka precis va de vill, men jag är trött att hela tiden bli "anklagad" för att vara Wannabe gangsta, vara så svensk av mig, vara fjantig, eller att försöka vara så mogen. Jag försöker inte vara något / någon annan än mig själv, vilket inte är det alra lättaste att hitta i en förvirrande värld. Sen vad folk tycker och tänker om det pallar jag faktiskt inte bry mig om.
Ta de för va de är!

Kommentarer
Postat av: easylife

Lika fräck som vanligt maria. det va du som kastade sten på alla fönsterrutor i tynneredsskolan. men som alla vet. du hade det inte lika tryggt som vi hade det i grevegård. (därför du lirar handboll med, för att få gå till grevegårdshallen) ;)

2009-03-16 @ 21:39:46
URL: http://sakersominspirerar.blogspot.com
Postat av: Maria

haha, sant tonii, tyvärr formade det tönten i mig eftersom jag inte kan komma tänka på en enda vettig människa som gick på grevegård ;) men jag vet att det fans en riktigt udda person däär (hmm...)

2009-03-16 @ 21:44:28
Postat av: easylife

enda det fanns. han som va snäppet coolare än alla andra. och smygtittade när du lirade handboll.

2009-03-16 @ 21:50:52
URL: http://sakersominspirerar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0