Austrailia

Hoppas alla haft ett lyckat nyår =)

Kom hem från bion för en stund sen. Jag, Mickis och Renea ( eller Rihanna som vissa fått för sig att kalla henne för ) Va och kolla på Austrailia.


"Det storslagna australiensiska landskapet utgör bakgrunden till denna historia om brittiska aristokraten Lady Sarah Ashley (Nicole Kidman) som kommer till Australien i slutet av 30-talet för att leta efter sin man som åkt dit för att sälja deras ranch. När hon kommer fram finner hon maken död och att hennes enda tillgång är en boskapsranch lika stor som Belgien.  För att rädda sin egendom måste hon tillsammans med en råbarkad boskapsfösare (Hugh Jackman) driva boskapen genom det oändliga, karga landskapet. Det blir en svindlande resa och tillsammans upplever de en kärleksaffär, hur andra världskriget drabbar Australien i och med Japanernas bombningar av Darwin och ställs inför val som kommer att förändra deras liv. "





Filmen var nästan 3 timmar lång och mycket bra, helt klart värd att gå och se!  Även om jag hamnade bredvid gubben som tog mest plats på hela bion och framför 3 tanter som tjötade sönder halva filmen. Men men så kan det vara... rekomenderar iaf filmen till de som gillar lite drama och action. Och världens sötaste unge än med! Han heter Nullah i filmen och är helt underbar =)





Sedan vill jag också meddela att jag har klarat mitt sista prov! :D Så nu är jag klar med teori delen áv min bartender utbildning! Så hiiiiimla gött!!!! Så snart kan ni se mig ute bakom baren...  Och vad är bättre än att gå ut och fira detta :p haha Jag och och 2 arbetskompisar drog igår ut på stan för afterwork. Blev bl.a några goda strawberry daiquiris! mums! Och så avslutade jag och Athena kvällen på BK, såklart. haha
För liten, söt och oskyldig! =)

Grattis till mig!! haha ;)

Kommentarer
Postat av: e

Rihanna? haha stackars ms Rumpa

2009-01-13 @ 21:30:32
URL: http://modesagan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0