Väx upp!

Blir bara mörkare och mörkare utanför kontorets fönster. Massa stora svarta moln kommer lägga sig över gbg och så kommer det börja regna precis när jag skall gå hem kan jag lova.
Men nu är hösten här så fram med stövlar och min älskade skinnjacka. =)

Pratade om att bli vuxen igår kväll.
Allting var så mycket enklare när man va liten. Det bästa som fans var en god glass och det värsta var när Barbie eller ken bröt benet. Då behövde man inte oroa sig över något. Morsan och farsan fixade allt, tog med en till skolan, sa till när man skulle äta, sa till när man skulle sova (kanske inte altid lika kul ifs).

Nu måste man tänka på en massa saker. Jobb, räkningar, söka lägenhet, pengar och bank m.m.  Massa grejer man måste fixa själv! Och sen kan man inte ju inte bestämma sig för vad man vill göra heller. Vill man jobba eller plugga eller resa, stanna kvar i gbg eller flytta här ifrån? Många frågetecken. Mitt största frågetecken är nog NÄR? när skall jag komma iväg?

Jag vill ha lov igen! haha sitta i rökrutan och softa utanför mitt gamla gymnasium (Turismgymnasiet), SOVMORGON! haha skulle dött för sov morgon, inte börja jobba kl 8.00 everyday.

Men men det är väl tydligen dax att växa upp, man kan ju tyvärr inte vrida tillbaka tiden.
Ne vi får se frammåt istället!

Ny dag - Nya mäjligheter :D

Kommentarer
Postat av: Marija

d e så sant marii.. ja vill åxå tillbax till den tiden.. vill inte tänka framåt.. egentligen vill inte tänka alls på grejer man själv mpste ta hand om.. assåå neeejj!!! men men vi har tyvärr inget val, vi bara måste!!!

2008-09-09 @ 21:44:35
Postat av: Maria

aah du, vi borde uppfinna en tidsmaskin!! ;) det är ordet MÅSTE som knäcker en. Men sålänge man har vänner så klarar man sig igenom det med ;)

2008-09-10 @ 10:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0