Drömmar om resor på ny och exotisk mark =)



Shoppa billigt i Thailand, hjälpa till i Sydafrika, Dyka i  Australien, Fetsa loss nyår i Brasilien, utforska storstäderna i Usa, Gå på de vita stränderna på Maldiverna, äta med pinnar Kina,
hjälpa behövande barn i Bolivia, se exotiska djur i Zambia, se pyramiderna i Egypten,bada i lagun på Island, 
sola och festa i Kroatien, upptäcka kulturen i Indien, åka till vinodlingar och paris i Frankrike,bo i hyddor på Filipinerna,
sola och bada på Bali, klättra i berg och se naturen i Nigeria, röka cigarr på Dominikanska republiken... Se Världen!

Jag vill verkligen åka utomlands! och inte bara 1-2 veckor för lite sol och bad utan minst en månad. Resa runt, se sig omkring upptäcka nya länder,nya äventyr, nya människor och nya kulturer. Har länge varit min dröm att åka iväg men har inte kunnat eftersom jag inte haft pengar och sedan kan man ju inte bara sticka från skola och annat. Men nu när jag gått ur skall jag åka iväg! Frågan är bara när?  Har pratat om sådanna här resor i flera år nu och när det går och är så nära så käns det så långt ifrån. Jag vill verkligen åka och sedan komma tillbaka och känna guuuud va gött det är att vara hemma. Den känslan är helt underbar, obeskrivlig.
Vi lever så tryggt här hemma och vi vet inte om det. Inga svältande barn, massa dödliga sjukdomar, inget dåligt vatten eller brist på el och andra moderna saker... kan rabbla upp mägnder med saker.
Vill ha lite perspektiv på livet och världen. Prata utav egna erfarenheter och inte rabbla en massa info som fins på nätet.






                                                                                          I wanna go, do you?




Men man måste hitta någon att kunna resa och dela alla upplevelser med. Någon / Några roliga man kan lita på, och som man vet att man klarar av att vara med under en längre period. Någon som vill göra samma saker som en själv.

Jag och Mickis var och frågade lite frågor på resebyron i stan idag. Snacka om att åka till thailand i 4 veckor. Får se hur det bli med det.





Kommentarer
Postat av: Tony

inte thailand, det är kliché. vi strävar åt samma mål maria. :)

2008-10-14 @ 23:13:16
URL: http://easylife.blogg.se/
Postat av: Maria

hihi kanske de :) men du har iaf kommit en bit på vägen, bytt stad iaf :p

2008-10-15 @ 18:39:25
Postat av: Evelina

vill du oxå ut i världen ? :O goodie najs blogg btw

2008-10-16 @ 12:26:47
URL: http://modesagan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0