Mormors pankakor



Mormors pankakor är så himla gott! Med jordgubbs sylt och mjölk. MUMS! =)
Broshan ringde nämligen och sa att han skulle till mormor en stund så då åkte jag också dit efter jobbet och tjötade lite och åt en massa pankakor =)
Har varit lite av en nostalgi tripp idag. Läste Toniis blogg om sten/glas kulor och coola sparkcycklar och andra småsaker man hade när man var liten, haha kände typ igen sig DIREKT. Sen kom jag ju hem till mormor och hennes pankakor som jag inte ätit på läääänge! Kom ihåg för längesen när alla mina kusiner från morsans sida hade samlats för att fira någon högtid (kommer inte ihåg vilken, så längesen va de) på kvällen frågade mormor om vi va hungriga och om vi ville att hon skulle göra pankakor och alla små ungar skrek ju självklart JAA!! Så där satt vi sent på kvällen ( sent för att vara så små som vi var) och åt mormors goda pankakor med mjölk =) synd att det inte fins något kort på det bara. De va gamla tider det!

Efter jag varit hos mormor var det snabbt hem, byta om, hann käka en räk macka med päronen också innan jag var tvungen att skynda mig iväg till spårvagnen. Renea och jag var på cafe Fröken olsson och drack chailatte och åt lite morotskaka och tjöta lite skit om vad som händer och sker i den just nu ganska tråkiga vardagen. Och nu är jag hemma igen. Så gött att sitta här i sängen framför datorn med min rödrutiga filt och veta att man inte behöver gå ut i kylan igen. För det är fruktansvärt kallt ute idag! Fick plocka fram vinterjackan! Brr!

Imorgon blir det lite shopping. Måste bl.a leta upp en present till en kompis som fyller år. För imorgon blir det fest!
Vet inte om jag känner för och softa eller för att festa riktigt och dra ut efter. Får se vad jag känner för imorgon. Var ju rätt längesen jag var ute nu faktiskt.

Så de va lite info om vad som hänt idag, kan även notera att den nya arenan kommer att heta Gamla ullevi som förut. =)

"God natt och sov sött.
Dröm om alla småkryp du mött"

Kommentarer
Postat av: easylife

borde inte arenan heta typ "nya gamla ullevi"?

2008-10-18 @ 15:13:53
URL: http://easylife.blogg.se/
Postat av: Maria

haha jo man tycker ju det, men å andra sidan är det ju själva platsen som är gamla ullevi , if u know what i meeean =), fastoj du kanske inte vet du e ju ingen gbgare längre :o :'(

2008-10-18 @ 15:30:34
Postat av: easylife

eller så är det gbg som inte är gbg utan mig. =)

2008-10-18 @ 18:44:33
URL: http://easylife.blogg.se/
Postat av: Maria

sant santsant Toni, din j*vel vrf flytta du! :p

2008-10-19 @ 01:36:39
Postat av: Andy

Mohahaha.....Maria. Solen skiner, livet leker och vi får vara med. Nu kör vi! Länge leve bloggandet!

peace.......

2008-10-19 @ 02:00:15
URL: http://sunnybitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0