Få bättre kondition genom att äta fisk..



Kom hem från gymmet för en lien stund sen. Har varit och kört Box 1 timme med Nea, så j*vla jobbigt men gud va man känner sig duktig efteråt :)
Sen satte jag mig i soffan med morsan och käka! det e så himla gött och käka efter träningen tycker jag. Hon kollade på ett program på 1an som heter Toppform. Handlar om en åk 9 klass som skall träna och äta bättre för att kunna slå en fotbolls klass i en hinderbana. Va lite kul och se faktiskt. De visade hur de gjorde bamba maten, och då kom jag direkt och tänka på den pannerade fisken och kalla såsen vi fick i bamba på Tynnereds skolan. Den va så j*vla god! haha Jag och sara doog för denna fisken! Och för pasta ost och skinksåsen vi fick, ( på den tiden åt jag ju kött. är ju vegetarian nu för tiden =)) Haha kom ihåg hur Danne brukade springa till bamba när han hörde att det var pasta ost och skinksås =)
De va tider det :)
Alla säger att de hatade bamba maten, men jag tycker inte att den var så farlig. Visst det var ju inte mammas mat men det gick ju alltid och äta något. Knäckebröd med grillkrydda på blev det ju en hel del också :) som man tog med sig ut på skolgården, som lite snacks på vägen.

Visste ni att man får bättre kondition av att äta fisk!? haha helt otroligt! Det är fettet i fisken som gör det. Fiskfettet gör blodet tunnare så att det får mer luft. Så nu behöver vi inte ut å springa mer! ät dig till en bra kondition! ÄT FISK ;) haha


Läste ut Dannyboy & kärleken igår kväll. Bra bok!  En roman på ca 230 sidor och skriven av Daniel Åberg.
Handlar om en tjej och en kille i 20 års åldern som träffas i stockholm på ett konstigt sätt. Sedan lär vi känna dem som personer och får följa med dem genom deras liv, va de upplevt och genom stockholms gator och klubbar.
Lite konstigt slut faktiskt. Boken tar liksom slut men sen skriver författaren att han tycker att det skall sluta på ett annat sätt, eller iallafall i en annan riktning så han skriver ett kapitel till.... spegelvänt!







"Dannyboy & kärleken är berättelsen om ett kaotiskt lördagsdygn.
Det är en historia om två människor som försöker undvika det förflutna genom att maniskt leva i nuet.
Det är en roman om en vandring genom Stockholmsnatten.
Om en stulen kändisplånbok. Om ett dialektalt krogvaktsbråk på Kvarnen.
Om irriterande minnen från Uppsalas studentvärld. Om Pet Shop Boys."






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0