Göteborg


Göteborg...
staden jag växte upp i och staden jag älskar och alltid kommer att älska. Även om jag vill bort just nu så vet jag att känslan när jag kommer tillbaka kommer vara otrolig och magisk. Kom ihåg när jag kom hem från Irland i våras (var ju på Irland i 3 veckor och praktiserade på ett hotel) vilken känsla jag fick när jag kom in till stan och såg allt folk och fina Gbg som slog ut i blom. Man ser och uppskattar det inte riktigt för än man försvinner här ifrån.
 Och snart kommer vintern och det blir julstaden Göteborg med massa jul marknader, tomtar, granar och blåa ljusslingor på avenyn. Inte mina älsklings utsmyckningar i gbg, men de funkar. =) Älskar däremot Liseberg. Alla träden som är fulla med ljus och hur de luktar nybakat kring alla små stugor och de rostade nötterna man går och knaprar på medans man sakta går igenom ett fullt hav av människor med massa mössor vantar och halsdukar. Där går man och själv försöker få upp värmen som alla andra och njuter av jul känslan.



Kommentarer
Postat av: Ghaza

GÖTEBORG vår ÄLSKADE stad (L)

2008-10-29 @ 12:37:17
URL: http://ilovegbg.blogg.se/
Postat av: Ghaza(=

thihi absolut;D Jag är den "vän" som skicka två sms till tony :P angående programmet. För vi älskar Håkan och Vi älskar Göteborg ännu mer !! Yaaay

2008-10-29 @ 23:13:22
URL: http://ilovegbg.blogg.se/
Postat av: Evelina

ah gud, länge leve götet

2008-11-03 @ 16:41:53
URL: http://modesagan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0