Intensivkurs!



Många frågar hur det är på Bartenderkursen. Denna månaden kan jag ju säga att ni inte kommer att se så mycket av mig. Intensiv kursen lever verkligen upp till dess namn, Intensiv kurs! De är sjukt mycket plugg både i skolan och hemma, jag kan ärligt säga att vi sitter från klockan 10 till ca 15.30 och lyssnar på när våra lärare föreläser. Idag fick vi faktiskt blanda drinkar 1 timme med =) Och så får vi ännu mer läxa och inte bara teori utan vi har fått med oss en massa saker hem för att träna på att hälla upp drinkar och annat. Skojjar inte när jag säger att jag pluggar minst 4 timmar om dagen och det räcker ednå inte. haha kan ärligt säga att jag ALDRIG pluggat så här mycket i hela mitt liv. Tur att det är kul iaf =) skulle aldrig pluggat såhär mycket till tex. Svenska på gymnasiet. Och igår när jag verklig tänkt igenom dagen och klämt in gymmet 1 timma, så hittar jag inte mitt gym kort! PANIK! jag måste ha tappat det ute eller något, Fan! 

Idag har jag och några klasskompisar pluggat en massa hos en klasskamrat. Så mycket effektivare att plugga med sina klasskompisar, för man kan inte fastna framör tvn, datorn eller telefonen som man gör hemma. Kom hem för en liten stund sen, sitter och äter 2 mackor, bloggar lite och sedan skall jag plugga en timma till innan jag skall sova!

Haha kanske låter lite som klagande men det är faktiskt skit kul =) Min lärare skrämer skiten ur oss, men han kan verkligen sin grej som bartender. Får hoppas att det som man bankar in i huvudet nu faktiskt sätter sig där, annars är de ju kris. Ne nu kan jag inte sitta här längre. Plugg plugg! har inte betalat över 10.000 spänn för att inte klara kursen.




Kommer snart med drink tips!

Kommentarer
Postat av: Tony

Någonstans i kursen kommer du att förstå att du endast behöver kunna 15% av alla du lär dig. resten kommer du inte komma ihåg för att du aldrig kommer att göra dem. you got to be alcoholic.

2008-11-21 @ 00:25:45
URL: http://easylife.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hejsan

Hoppas allt är bra me dig

Ta en titt i min blogg har utmanat dig ;)

kram

2008-11-22 @ 20:06:28
URL: http://emelieelarssonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0