Mycket har hänt på 1 år


Hade ett av de 2 stora proven idag. Lite nervöst men jag tror att jag klarar mig. Det måste jag göra!!
Idag har vi haft rolig pluggkväll hos sara. Shaker och flaskor har flygit runt i lägenheten eftersom vi precis gått en flairing kurs. Det är en kurs där du lär dig hur du kaster shaker och flaskor och så på ettt snyggt och smidigt sätt. As kul! :D Se om Emmie kan lägga ut bilderna på det snart så ni får se hur grym jag är! haha (NOT) :p.

Idag var jag på kontoret igen och hälsade på allihoppa =) jätte mysigt att komma tillbaka och se alla söta och rara igen och nästa vecka börjar jag jobba på där igen hihi. Men denna gången bara över julen till jag får praktik och förhoppningsvis jobb efter det =)

Nu när året närmar sig sitt slut börjar man tänka på vad man gjort under året. och det har gått sjuuukt snabbt. För precis 1 år sedan var jag väldigt förvirrad efter en mycket händelserik höst. Sedan hade vi ju det bästa nyåret ever, har aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv som på nyårsdagen! haha. Sen har man ju varit på Irland och jobbat och virrat runt. Tagit studenten, arbetat på det stora evenemanget wan. Och sedan jobbat på Msc och hoppat på en bartender utbildning som på fredag är slut =(. Har varit kul ( men stressigt! ) denna månaden, men det har varit så värt de =) Man har lärt sig så mycket nytt som man kommer ha nytta av i livet, lärt sig ett nytt yrke och samtidigt utvecklats och lärt känna sig själv som person, ser vad man går för =) När man kommer ut och praktiserar får man ju se om man klarar av pressen, men det löser jag! :D haha.

Tänkte avsluta med ett litet drink tips till alla vin älskare. =)

wine cooler:
Vitt vin + 7-up

Kir:
ca 15 cl Vitt vin + 1 cl cream de cassis

Kir royal:
ca 15 cl mouserat vin + 1 cl creme de cassis

Creme de cassis är en likör med smak av svartvinbär som passar väldigt bra att smaksätta viner och mouserande viner med =)

Hoppas det smakar =)
Dont drink and drive ;)

Kommentarer
Postat av: Nea

We like it! =)

2008-12-11 @ 17:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0